•  130
     1397/08/06 مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل : اختلاف نظرها رشدآور است
    نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی با موضوع تبیین بعد علمی و سیاسی شخصیت حضرت امام حسین (ع) در واحد اردبیل برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي واحد اردبيل، مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به تبادل نظر بین اساتید اشاره کرد و گفت: همانطور که خداوند می فرماید اگر لازم بود شما را با یک فکر می آفریدم پس ما باید تحلیل های مختلفی داشته باشیم و بدانیم اختلاف نظرها رشدآور است و انسان به نوعی فکرش وحی الهی است و این فکرها باید گفته شود.

    حجت الاسلام سیف اله مدبر تصریح کرد: امام حسین (ع)  فردی است که هر کسی عشقش را به نوعی به ایشان ابراز می کند بعضی عامیانه و بعضی عالمانه ابراز می کنند و در تمام علوم نگرش ها دو گونه هستند و نگرش عالمانه باید رشد کند.

    مدبر به امام سجاد (ع) که سلاح و تبلیغش دعا بود اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه والای علم در جامعه همواره باید مراقب باشیم علم را ابزار سیاست نکنیم تا باعث تزلزل جایگاه علم در جامعه نشویم.

    دبیر هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامي استان اردبيل نیز اظهار كرد: اگر سیاست مبتنی بر علم باشد قطعا موفق خواهد بود. حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و راه یافتن و نجات یافتن در پرتو نورانی چنین هدایتگری فرصتی است که از دست دادنش مایه خسران و ضلالت است.

    محمد تقی معصومی ادامه داد: حادثه عظیم کربلا به عنوان برگی خاص از تاریخ بشریت به تعبیر شهید بزرگوار آیت ا.. مطهری دو صفحه دارد؛ یک صفحه سیاه و ظلمانی است و یک صفحه سفید و نورانی که صفحه حماسه و افتخار است و قهرمانش حسین و حسینیان هستند.

    جوان فروزنده، سخنران دیگر این برنامه در خصوص آموزه های سیاسی قیام امام حسین (ع) گفت: این قیام نه تنها محدود به زمان وقوع آن نبوده بلکه حاوی عصاره ای از تعاریف مهم مفاهیم شهروندی و حقوق انسانی در بستر تعاملات سیاسی است که معاصر سازی آن را ممکن و مشهود می باشد.

    وی شش مشخصه امام از نظر شهروند موثر را در آگاهی از وضع موجود، موضع غیر انفعالی سیاسی اجتماعی، مسئولیت پذیری، توانایی انتقاد و استدلال، توجه به مصلحت عام و دغدغه عمومی تعریف کرد.

    حجت الاسلام نورزاد نیز فهم صحیح نهضت امام حسین (ع) را در گرو سیر و فرآیند و پیش نیازهایی دانست که با مطالعه دقیق و عملیاتی، محقق و متصور می شود.

    وي افزود: باید از نگاه های قشری و صوری به نگرش های محتوایی و تعلیمی پرداخته شود تا بینشی ممتاز و نتیجه ای مطلوب از ابراز ارادت نسبت به این پویش انسان ساز حاصل شود.

     

     

     

     

     

     

     


تازه ترین اخبار