•  274
     1397/04/19 مديركل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل عنوان كرد: لزوم برنامه ‏ریزی در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش ‏آموزان
    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بر لزوم برنامه‏ ریزی‏ های مفید و ارزشمند در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش‏ آموزان تاکید كرد.

    به گزارش خبرنگار آنا، سعيد حاجي محمدي در جمع کارگزاران طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن‏ های اسلامی دانش ‏آموزان استان اردبيل بر لزوم برنامه ریزی های مفید و ارزشمند در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش ‏آموزان تاکید كرد و این مهم را از ماموریت ‏های اصلی اتحادیه انجمن ‏های اسلامی دانش آموزان دانست.

    وي این تشکل و نهاد انقلابی را از بازوهای توانمند و مطمئن برای دستگاه عظیم آموزش و پرورش در امر تربیتی و کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی برشمرد و تولد چنین نهادی در بطن آموزش و پرورش را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

    حاجی محمدی در جمع مسئولان و مربیان طرح اوقات فراغت اتحادیهانجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: « تشکیلاتی شدن و فعالیت در چنین مکان هایی، مرحله ای از رشد انسان است و فرد از طریق این حضور و فعالیت، هنجارها، اعتقادات، نگرشها و مهارت های لازم برای مسئولیت‏پذیری در زندگی تشکیلاتی را کسب می کند.»

    وي افزود: « انسان در این مرحله می تواند از طریق یادگیری فرهنگ، آرمانها و شیوه‏های زندگی گروهی با افراد جامعه، روابط متقابل برقرار نموده، و از این طریق استعدادهای خویش را شکوفا كند.»

    مدیرکل فرهنگی و  اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه مطالب خود، توصیه ها و راهنمایی های کاربردی برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‏هایانجمن های اسلامی دانش آموزان را بیان و در سه محور اصول و ارزشها، موانع فعالیت و آسیب شناسی فعالیت ها، مطالب خود را تبیین كرد.»

    سعید حاجی محمدی در موضوع « اصول و  ارزشها »  هدف محوری، ولایت مداری، زمان شناسی ، ابتکار و نوآوری، تقوا، اخلاص، حفظ حریم شخصی، شایسته سالاری و هماهنگی با تشکل‏های همسو را محور و اهم ملاحظات کار فرهنگی عنوان کرد. وی در موضوع – موانع فعالیت – خود محوری، روحیه منفعت طلبی، احساس بی فایدگی فعالیتهای اجتماعی، ضعف تحلیل و بینش اجتماعی را از موانع فعالیت معرفی کرد.

    وي به موضوع آسیب‏شناسی برنامه ها پرداخت و به مواردی که به عنوان آسیب می تواند برنامه های فرهنگی را  تهدید كند، اشاره کرد.

    حاجي محمدي غفلت از خدا، تئوری زدگی و فقدان تولید مدل های جدید اسلامی، بحران فکر و اندیشه، رضایت به وضع موجود، یاس و نگرش منفی به وضع موجود، عدم توجه به شرع مقدس به ویژه در روابط و تعامل با نا محرم ، عدم رعایت آداب اختلاف، بروکراسی پیچیده اداری، فقدان یا ضعف برنامه و ضعف نظام شورایی را از آسیب‏ها و تهدیدات جدی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی برشمرد.

    در اين جلسه تعدادی از مسئولان طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به ایراد نظرات و پیشنهادات خود و همچنین تبیین برنامه های در دست اقدام پرداختند.

تازه ترین اخبار